A J V A R

Innan idag så satt jag och pågarna (linus & simon) och fikade lite eftersom de spelat match och var lite hungriga. Rätt som det var så knackade det på dörren och när jag öppnade dörren så stod en ung kille där med antagligen sin kompis eller bror med en kasse bakom ryggen.. Killens mamma har jag då jobbat lite ihop med, en jätte trevlig och snäll människa och hon hade visst uppmärksammat att jag gillar något som heter "AJVAR" som jag smakat hos Saska tidigare.. Så denna snälla människan hade visst varit i Malmö idag och handlat och så kom han sen för att lämna en burk till mig.. Blev ju väldigt glad och tacksam såklart.

För er som inte vet så äter jag detta på mackan. Man bryter av vitt fransbröd ochtar detta på och äter bit för bit... Obeskrivligt gott! Kul att man kan dela med sig från olika kulturer tycker jag och denna samt en ostpaj som hon gjorde en gång när vi jobbade är så mummsigt gott. Gillar mkt av deras mat, men denna är favoriten, helt klart.
Jag tog genast in den på bordet och såklart hade vi fransbröd hemma.. Jag och simon delade på brödet och käkade mängder. Han var lite skeptiskt i början när han såg de, tills han med fick smaka! han älskade det!!!!!!
Hans kommentar blev:
"Göm den carro... Låt ingen annan få smaka, för då kommer de käka upp den :( "  MUMMMMMMS!



XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0